Just my lucky week.

Denna härliga vecka började som sagt av en härligt snorig och täppt förkylning som trappades upp och kulminerade till tisdagen, då jag fick sjukänmäla mig till jobbet och låg i soffan nästan hela dagen. För övrigt så tappade jag ju också min plånbok på måndagen, med minst 300 kronor, körkort, student leg., kk-kort, betalkort m.m. Häromdagen upptäckte jag ett hål i min alldeles nya underbara handväska. När jag skulle byta den så fanns inga fler kvar så jag fick ta pengar istället. Vistelsen på quintiles under gårdagen kändes relativt trivsam och jag kunde ligga och halvsova hela tiden, svimmade ingen gång. I dag då jag vaknade var det dock till brännande urinvägsinfektion med blod. Pratade med läkaren på quintiles och han skrev ut antibiotika och skulle ringa astra och höra om jag kunde vara kvar i studien, annars kanske jag missar ca 2000 spänn. När jag kom till apoteket, efter ett besök på banken för att hämta ut pengar, så blev det så fundersamma över doseringen att de var tvunga att ringa upp läkaren och det tog ju sin lilla tid, men allt var såklart i sin ordning. Fick tag på en ny skaplig handväska på New Yorker, som inte var 100 men åtminstone 70 spänn billigare än den trasiga. Sen börjae det regna. Nu är jag något sur och bitter och mitt nya bankkort har inte dykt upp än.

Det enda som varit riktigt bra den här veckan är min älskling, som varit jättebäst. Idag firar vi 2 månader och allt känns väldigt bra och blir bättre och bättre.