The Morning After Mint

Livet är chill. Känns som den här veckan har varit otroligt lång, fast imorgon är den slut, så så lång har den inte varit, skolveckan alltså. Men höjdpunkterna har inte infunnit sig än. 3 dagar till fest och jag vet inte hur lång tid tills det där andra som jag väntar på ska inträffa. ”senare i veckan” när är det liksom? Hur länge ska man vänta? Man vill ju inte vara för på och man vill inte heller göra allt jobbet själv, om man inte måste. Fast om jag behövde skulle jag nog kunna göra det, den här gången, jag brukar vara lat annars men ibland känner man ju att det är värt det, vad som helst nästan. Och jag känner mig alldeles lugn, det måste vara för att jag inte fattar vad som händer, eller för att det faktiskt inte händer så mycket. Eller för att jag litar på att allt kommer ordna sig, litar på honom.

Fast egentligen så är inte saker och ting så chill för om 1½ vecka så är det sluttenta på delkursen om cellen och genen och den tentan får inte missas. Det går inte alls det. Så jag borde egentligen sitta med näsan i Essential Cell Biology och inte här. Men jag har just strukturerat upp en pärm med power-points från föreläsningarna och tyckte att jag kunde få lite paus. Men nu är den kanske slut den där pausen. Det värsta är att mitt huvud typ snurrar så jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna koncentrera mig. Men jag kan a) ta en power-nap, eller b) dricka mer kaffe. Men båda alternativen kommer ge mig bajsig nattsömn och det är ju bland det bajsigaste man kan råka ut för. Fast den är redan ganska bajsig så det kanske inte skadar med lite mer kaffe, det är ju ändå helg snart och påsklov dessutom.

Puss

Att dra det gröna till sin spets.

Idag har jag handlat. Efter att vi hade labbat, med  handledaren med det festliga namnet Miao, så åkte vi och kollade in den nya djuraffären Grizzly, som hade en jäkla massa hundgrejer och en del kattsaker, lite smådjur med tillbehör och fiskar. Jag köpte kattgodis som luktade mint, Sumo är skeptisk kan jag säga. Sen blev det äntligen lite shopping på citygross! Som jag saknat det stället. Köpte grön tandkräm, grön handtvål, grön deo, grön duschcreme, kiwi, gröna vindruvor, guacamole, grön karamellfärg, grön kiwi-läsk, grön drinkmix och slutligen 800 g grönt lösgodis. Det kommer blir super på lördag! Får se hur många som kommer, men jag tror det blir bra vilket som. Känner mig pepp.

Jag kanske ska inflika att jag alltid köper grön duschcreme, tandkräm och deo, så det var inte speciellt till festen.