Som om det vore måndag..

Den där fruktansvärda ofrånkomliga tröttheten är här igen. Som om det vore måndag, men det är ju tisdag! Så går det när man blir uppspelt och sprallig när man egentligen borde sova. Jag upptäckte nyss att jag fyller år på samma dag som Bob Dylan, hur coolt är inte det liksom? Dagens tips blir därför Birthday.se.

Det slog mig att man tror att man träffat alla människor, att man känner till alla sorter, fast man egentligen bara har fastnat i ett spår där samma sorts människor går runt, runt. Men plötsligt så upptäcker man de där speciella personerna, de där som är värda att spara på, värda att öppna på locket för. Rätt som det är kanske man träffar någon som är som en själv, eller åtminstone konstig på samma sätt. Jag tänker plötsligt att allt kanske inte är så omöjligt ändå, trots att man är måndags trött på en tisdag.

Purr.

Att somna med kattpäls mellan fingrar är rätt lyxigt. Framförallt om pälsen faktiskt sitter på en livs levande purromat. Sumo var extra purrig igår till och med. Jag gillar ordet purr, bättre än kurr, kanske för att det är lite mindre slitet, lite mer internationellt, lite mer lolcat, kanske allt på en gång.

Idag ska de kanske komma och blåsa i rören hemma hos mig, tydligen så funkar de inte som de ska. De skulle kanske komma idag, eller imorn eller i övermorn. Lite störigt att de inte kan säga vilken dag för man måste plocka undan mattor och disk och kattlådor och det gör ju så att man nästan kommer försent till jobbet, eftersom man är sä jäkla dålig på att gå upp i tid.

Jag hittade jätte fina schabloner igår, som jag vill ha. Men jag tror att det kan bli svårt att göra skuggbilder att måla av på min badrumsvägg, så man kanske måste måla egna träd, jag funderar på att be mamma om hjälp, som vanligt. Jag har en supereffektiv mamma, bra på nästan allt.