Möhippa 2010.

Tänkte berätta lite mer om möhippan. Vi började med att kidnappa mön, Lisa, och sen bege oss till bmc, för att hon var tvungen att starta några bakterieodlingar och det kunde inte vänta. Men det var snabbt gjort och sen åkte vi till Ulva kvarn för picknick och glasblåsning. Det var bara Lisa som blåste, men det var jäkligt intressant att bara se på. Har aldrig sett hur man gör glas förut och det är ju ett ganska speciellt material, så det var riktigt häftigt. Lisa fick göra två dricksglas, tre droppar till smycken, två prydnadshjärtan och en värmeljushållare, det såg jättefint ut. Sen åkte vi hem till Lisa och drack lite kaffe och fick se brudklänningen, som var typisk Lisa-stil från noa noa, jättefin såklart. Sen skulle vi egentligen suttit i en park, men vädret var lite instabilt så vi gick hem till Sara istället och katten Tony, som är en Burmilla och allergisk mot nästan allt tydligen, med ack så fin med fantastiska blå ögon. Efter mat, fika och lekar så begav vi oss till nästa anhalt som var i Gränby hos Hedvig och hennes kille och deras två katter, som var supersöta och den ena en exakt kopia av Sumo, fast 4 år yngre. Där spelades det brädspel och vi kom tvåa, sen fick vi awesome vickning med hembakt focaccia, äggröra och pesto, som senare ledde till konstaterandet att pesto är som klamydia. Väldigt kul. Jag satt bredvid en man som var lika välbevandrad bland lolcats och internethumor som jag, det var fantastiskt, det borde finnas fler sådana människor, alla borde kunna lolspeak. Han berättade att det hade blivit en grej i hans familj att säga nom nom nom när man åt något, efter en viss film med en katt som äter fil. Jag blev svårt avundsjuk på att han hade en så rolig familj, min mamma skulle aldrig förstå något sådant och brorsan är alldeles för feg, fast dom är i och för sig awesome på många andra sätt. Senare drog någon upp något om koalor, jag vet inte om det var apropå klamydia kanske, och då var hela den grejen igång, med de eukalyptusknarkande små björnarna som förökar sig genom våldtäkt. Jag hade en sjukt rolig kväll och skrattade så att jag fick huvudvärk, verkligen kul att träffa nytt folk ibland.

När jag kom hem 14 timmar senare så hörde jag Sumo jama ända ut i trapphuset, stackarn hade ju inte fått någon kvällsmat. Så han fick ett stort lass som han slukade i ett naffs, sen somnade vi.

Lämna en kommentar