White bright light.

Nä nu är det dags att lätta upp stämningen känner jag. Låta stormen lägga sig. Chilla. Hihi. Vi pratade om min blogg igår under middagen. De andra undrade om jag skulle lägga upp bilder på dem, men jag förklarade att jag ju inte tagit några k0rt. De verkade lite fascinerade, fast kanske inte så djupt. Jag lägger ju mest upp bilder på mig och på Sumo, det är ju enklast, försökte förklara det med. Alkoholnivån var väl ganska hög då i och för sig så jag vet inte om det spelade så stor roll alls vad nån sa. Bjuder på en bild också.

Notera håret, det är liksom lite ”lockigt” eftersom jag upptäckte att jag inte fått med mig balsamet till gymmet igår, har fortfarande inte hittat det, och alltså fick tvätta håret utan balsam. Och som om inte det vore illa nog så hade det blivit en lucka i min tankegång ungefär där jag bestämde mig för att inte ta med min varmluftsborste, för jag tog inte heller med någon annan borste så jag kunde inte reda ut håret. Lösning fick bli mousse, saltvattenspray, hårfön och sen uppsättning i nån sorts knut, då jag även upptäckte att alla hårnålar försvunnit från neccesären. Hårkaos. Och när jag tog ur ”knuten” då jag kom hem så var ju håret alldeles knutformat och dessutom strävt som tusan. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till men det blev väl rätt okej till slut ändå.

Jag noterar en trend i middagar hemma hos folk, folk som är par. Har ju redan haft två hos Hanna och nu hos Erica och så har vi ju haft ett par hos Staffan, fast de har inte känts riktigt så uppstyrda. Jag undrar om det är för att vi börjar bli vuxna eller om det är för att jag fått andra vänner, kanske en kombination. Läskigt. Eller jag vet inte. När jag får in mitt nya kök så kommer jag ha middag här, fast det blir ju inget stort. Och apropå det så är ju HysHem här igen, inte just nu, men idag har de lagt lite mer golv och börjat sätta dit lister i hallen. Det blir så sjukt fint. Och mamma har hämtat min tapet och den kommer också bli sjukt fin. Har valt skåp till köket, skulle behöva välja bänkskiva också men det är inte helt lätt för helst ska den vara 70 cm bred och det är det inte alla som är. Bara så ni vet.

Frågan är om man ska köpa mer lösgodis eller inte? Har redan satt i mig ett halvt kilo sedan i torsdags.

2 kommentarer på “White bright light.

Lämna en kommentar