Sufficient room for your rage

En gång på facebook i tidernas begynnelse så fick jag en sån där töntig bildutmaning. Man skulle googla runt lite och hitta nån bild och några ord och ett citat och göra ett albumomslag. Min bild såg ut såhär:

Skärmavbild 2017-03-07 kl. 19.25.39

Citatet ”sufficient room for your rage” dök plötsligt upp i mitt huvud igen. Jag var antagligen hungrig. Jag har haft knepiga anfall av hangryness på sistone. Jag som brukar se ner på dem som inte kan kontrollera sitt humör bara för att de inte fått mat på ett tag. Men nu är jag en av dem. Det ska tilläggas att ”sufficient room for your rage” syftar till att man inte skall äta sig för mätt, utan lämna rum i magen för sin ilska. Det känns som om jag skrivit om detta tidigare i bloggen men jag kunde inte hitta inlägget så det kanske är inbillning.

Idag är en mörk dag, det har dock snöat hela dagen så världen har blivit vit. Ungefär 1 timme efter att jag skrev förra blogginlägget om att det var så skönt att inte vara stressad, så kom de första pirrande aningarna av tristess. Tristess är ett farligt gift som gör en galen om man inte hinner rädda sig. För tillfället är jag milt galen och känner mig en smula omtöcknad. Jag vill att det ska bli vår, inte mer snö och kallt nu. När det är kallt vill jag bara vara inne och vet inte vad jag ska göra. Jag är sämst på att hitta på saker, dessutom är mitt hem lite tudelat vilket gör det ännu svårare. Kommer man på vad man vill göra så kan man slå vad om att grejerna är på fel ställe och man glömmer alltid något.

Tanken var idag att vi skulle åka och titta på en bil, men istället blev någon knivskuren på en arbetsförmedling i Borlänge och skickad till Örebro för operation. Allt blev kaos. Jag känner mig ledsen. Inte van att ha känslor såhär, men det känns rätt. Jag är så rädd att fler saker ska gå fel nu, att detta bara är början. Ingen tror ju liksom att detta kan hända någon i ens närhet. Så nu vet man ju inte vad som kan hända. Jag vet att sannolikheten är låg att något annat ska hända, men jag har ju varit med förr.

Ge mig vår nu!

Kommentera

