Sea Fog

Haha, jag har redan fallit in i traditionen av att ha en låttitel som rubrik. Men just nu känns allt som om det vore dränkt i tjock dimma. Den enda ljusningen är att min förkylning verkar börja ge med sig. I morgon är det den 15:e alltså sista dagen att söka till utbildningar på universitet. Och jag lider olidliga kval om vad jag ska söka. Ingenting verkar självklart och många av kurserna verkar ouppnåeliga och jag skulle verkligen behöva en syo. Men en är väl lite sent ute då kan en väl tycka. Jag är ju inte den som kryper till korset och tigger någon om att hjälpa mig. Förutom min arma mor då. Hon var här i kväll och rörde runt lite mer i min gryta. Känns bättre på ett sätt, men fortfarande förvirrat och beslutsförlamat. Varför är jag sån här? Varför kan jag inte bara göra som alla andra och välja EN utbildning och hålla mig till den? Nej sådan är tydligen inte jag, jag är inte som de andra 28-åriga barnen.

20131014-233257.jpg

Och för att nämna något om katterna vann Sumo över Siri i kvällens svansjagar match. Dvs att han höll sig lugn tills hon gav upp, jag har aldrig sett det tidigare. Siri ger ALDRIG upp. Hon är den mest envisa katt jag träffat. Och inte bara envisar utan även med total avsaknad av rädsla. Helan och halvan.

 

God natt

Purr och möss

Kommentera

